Weiss Grau Schwarz CARGONIEUWS FOTOPAGINA:


NSM DE 27 moest van de "pleinzijde" in het Spoorwegmuseum naar de stationsgebouwzijde en helaas kan de DE 27 niet op eigen kracht rijden waardoor RRF werd
gevraagd het treinstel vanaf Utrecht Maliebaan via Amersfoort weer terug naar Utrecht Maliebaan te slepen op 21 november 2009. Op de foto passeert de RRF 20 met
remwagens+koppelwagen+DE 27+koppelwagen+remwagens de plaats waar vroeger het station Biltstraat was in Utrecht. ©Rolandrail.net 2009


Na het terugbezorgen van de DE 27 ging de RRF 20 met de rem- en koppelwagens via Maarn Goederen terug naar Waalhaven Zuid op 21 november 2009. De remwagens
zijn wagens type Eanos en behoren tot de laatste 20 van 200 in 1988/9 aan NS geleverde wagens die nog hun thuisbasis in Nederland hebben. In 1999 werden er 20
verkocht aan schroothandel Cronifer in Moerdijk, voor schrootvervoer naar Krefeld (D) en Genk (D), en 90 aan DB. Daarnaast werden 70 stuks door NS voorzien van een
verhoogde rand t.b.v. houtafvalvervoer en werden het type Ealnos. Ook de Ealnos'n zijn later verkocht aan DB en zijn daar uiteindelijk weer genormaliseerd en Eanos-x
geworden. De Cronifer-Eanos'n zijn na een revisie in eind 2005/begin 2006 in juni 2006 verhuurd aan SBB Cargo voor hoofdzakelijk binnenlandsvervoer. Die huur liep af in
februari 2009 waarna de wagens eerst in Moers (D) werden gestald en in juli op IJsselmonde in afwachting van nieuw werk. Vooralsnog lijkt er geen emplooi te zijn
voor de wagens anders dan klusjes als remwagens maar dat is beter dan niets :-) ©Rolandrail.net 2009

<<--- ©rolandrail.net 2009 home